Több mint két éve készítettünk már veletek interjút. Akkor még viszonylag friss volt a RendLesz, mostanra viszont már mindenki ismeri a neveteket a régióban. A naptáratok rendszeresen tele van. Hogyan látod, mennyit változott a vállalkozás ez idő alatt?
Nagyon sokat változott, és azt hiszem, mi magunk is vele együtt nőttünk fel. Az elején még minden új volt, minden munkát tanulásként éltünk meg. Ma már sokkal tudatosabban működünk, kiforrott csapattal, stabil ügyfélkörrel és rengeteg tapasztalattal a hátunk mögött.
Ami viszont nem változott, az a hozzáállásunk. Ugyanazzal a lelkesedéssel és felelősséggel állunk minden feladathoz, mint az első napokban.
Jó érzés látni, hogy a RendLesz név mára nemcsak egy takarítócsapatot jelent, hanem bizalmat és minőséget is, és ez az, amire igazán büszkék vagyunk.

Milyen típusú megrendelésekből van most a legtöbb? Lakossági, üzleti, intézményi, vagy esetleg építkezés utáni takarítások?
A megrendeléseink körülbelül 90 százaléka lakossági.
A csapat is bővült az elmúlt években. Hányan dolgoztok most, és mennyire könnyű megbízható munkaerőt találni a szakmában?
Három fix csapattagunk, Adri, Kitti és Zorica, már szinte a kezdetektől velünk van. Szeptemberben csatlakozott hozzánk Szandi, aki mára teljes értékű tagja lett a csapatnak.
Mivel mi tényleg szívvel-lélekkel csináljuk, nagyon nehéz olyan embert találni, aki ugyanígy áll hozzá a munkához. Küzdöttünk is sokszor emberhiánnyal.
Ráadásul még mindig él az a sztereotípia, hogy a takarítás „alja munka”. Eleinte ezt nehéz volt elfogadni, főleg úgy, hogy van diplomás is köztünk.
Kaptunk hideget-meleget, amikor középfokú végzettséget és erkölcsi bizonyítványt kértünk a jelentkezőktől, de ez nagyon bizalmi munka. Az emberek beengednek minket az otthonukba, sok helyen kulcsot is kapunk, hogy szabadon bejárhassunk, ezért kötelező a maximális megbízhatóság.
Mi a legnagyobb kihívás egy takarítószolgálat mindennapjaiban? Az idő, az eszközpark, vagy inkább az emberekhez való hozzáállás?
Amíg az első évben, sőt még a másodikban is az emberek hozzáállása okozott nehézséget („dehogy hívok takarítókat, mit szól a szomszéd”), addig mostanra inkább az idő lett a legnagyobb kihívás.
Hiába van olyan munka, amit szívesen elvállalnánk, egyszerűen nem fér bele a naptárunkba.


A RendLesz korábban is többször bizonyította, hogy nemcsak szolgáltatóként, hanem közösségi szereplőként is jelen van. Azóta is rendszeresen ajánlotok fel jótékonysági takarításokat, karácsonykor és más alkalmakor is. Legutóbb például egy extrém takarítást ajánlottatok fel egy jelentkezőnek. Mi lett ennek az eredménye?
Egy tiszta, higiénikus környezet, amit a megbízónk erejét meghaladta volna rendbe hozni. Egy nagyon hálás hölgynek segítettünk, hogy ne érezze, katasztrofális helyzetbe került önhibáján kívül.


Mi motivált titeket ebben az akcióban?
Az motivált minket, hogy visszaadhassunk valamit a közösségnek. Ha a tudásunkkal és a munkánkkal segíthetünk valakinek egy nehéz helyzetben, az számunkra a legnagyobb elismerés.
Miért tartjátok fontosnak, hogy időről időre ilyen formában is segítséget nyújtsatok?
Az eddigi években főleg idős embereknek segítettünk, akiknek nincs hozzátartozójuk, vagy távol élnek a gyermekeik. Nekik is igényük van a tisztaságra, de a kor előrehaladtával ezt már nem mindig tudják megoldani, sokszor anyagilag sem.


Mi úgy gondoljuk, nemcsak a nyereség számít, hanem az emberség is. Bácsalmásiak vagyunk, itt élünk, és szeretnénk tenni azért, hogy azok is méltó környezetben élhessenek, akiknek ez nehezebben megy.
Volt esetleg olyan történet, ami különösen megérintett titeket ezek közül a felajánlások közül?
Mindegyik megérintett minket lelkileg. A csapatban mindenki szociálisan érzékeny, nem tudnék kiemelni egyet sem, mindegyik egyformán fontos volt számunkra.
Sok cég a láthatóság miatt tesz jótékonysági gesztusokat, nálatok viszont mindig őszinte elhivatottság látszik mögötte. Mit gondolsz, honnan ered ez bennetek?
Amikor extrém takarítást vállalunk, legyen az elhagyatott ingatlan, idős ember lakása vagy nehéz élethelyzet után maradt rendetlenség, az nekünk sosem csak munka.
Ott mindig van egy emberi történet a háttérben, és mi nemcsak a koszt, hanem sokszor a fájdalmat, a magányt vagy az újrakezdés vágyát is látjuk.
Az ilyen helyzetekben az a célunk, hogy visszaadjunk egy kis méltóságot, reményt és új kezdetet annak, aki ott él vagy élni fog.

Nem a reklám hajt minket, hanem az érzés, amikor látjuk, hogy valaki megkönnyebbül, amikor belép a megtisztított térbe.
Ezt nem lehet megjátszani. Ez a hivatásunk, és valahol ez az egész vállalkozás szíve is.
Az idei évben ti is szponzorként csatlakoztatok a „Bácsalmási Fesztiválok Harca” társasjátékhoz. Miért tartottátok fontosnak, hogy részt vegyetek benne?
Bácsalmás az otthonunk, úgy éreztük, helyünk van egy ilyen kezdeményezésben. Nem is volt kérdés, hogy részt vegyünk benne.

Mit szóltatok magához az ötlethez, hogy egy városi közösségi társasjáték szülessen?
Nagyon tetszett, egyedi ötlet. Szoktunk társasozni, de a csapattal még nem volt rá példa, talán majd most!
Ha visszatekintesz az elmúlt néhány évre, mi az, amire a legbüszkébb vagy, akár szakmailag, akár emberileg?
Adri:
Mi tényleg olyanok vagyunk, mint egy kis család. Büszke vagyok, hogy Móni olyan, amilyen, egy igazi tyúkanyó. 🙂
Büszke vagyok arra is, hogy ennyi hűséges ügyfelünk van, akik már három és fél éve töretlenül minket hívnak. Örömmel, vidáman fogadnak minket minden alkalommal.
Móni:
A legnagyobb büszkeség számomra az, hogy az ügyfeleink egyre inkább nemcsak szolgáltatóként, hanem partnerként tekintenek ránk.
A kezdeti néhány megbízásból mára stabil, visszatérő ügyfélkör alakult ki, és sokan ajánlanak minket tovább, ez számunkra a legjobb visszajelzés.
Büszke vagyok arra, hogy mindezt becsületes munkával, odafigyeléssel és emberi hozzáállással értük el.
És végül: ha egyetlen üzenetet küldhetnél a bácsalmásiaknak, mit mondanál nekik most, 2025 év vége felé közeledve?
A humoros válasz:
Ne takarítsanak, hívjanak minket! 🤣🤣
A komolyabb:
Azt üzennénk a bácsalmásiaknak, hogy soha ne becsüljék alá az apró dolgok erejét, mert a tisztaság, a rend és a gondoskodás nemcsak a környezetünket, hanem a mindennapjainkat is jobbá teszi.
Mi három és fél éve azon dolgozunk, hogy ebben segíthessünk, hogy az otthonok rendezettebbek, nyugodtabbak legyenek.
Nagyon hálásak vagyunk minden ügyfelünknek, aki bízott bennünk, és külön köszönjük azoknak, akik a kezdetektől velünk vannak.
Bácsalmás számunkra nemcsak egy hely, hanem egy közösség, ahol az emberi szavaknak, a becsületes munkának és a segítő szándéknak még mindig van súlya.
Mindenkinek békés, tiszta és nyugodt évzárást kívánunk, és ígérjük, hogy 2026-ban is ugyanazzal a lelkesedéssel és odafigyeléssel dolgozunk tovább, ahogy eddig.
Köszönjük az interjút, további sok sikert kívánunk a csapatnak!





