A munkálatok novemberig tartanak, a központban térkőburkolat kerül vissza. A Bácsalmási Hírek a lakossági aggodalmak miatt kérdezte meg a szolgáltatót.
Még május elején számoltunk be arról, hogy a Magyar Telekom városszerte optikai hálózatfejlesztésbe kezd Bácsalmáson, amely az internet-, telefon- és televíziószolgáltatás korszerűsítését célozza. A beruházás azonban – ahogy azt akkor is jeleztük – járda- és útburkolat bontásával jár, és a város több pontján földmunkák és ideiglenes forgalomkorlátozások váltak szükségessé.
A feltúrások az elmúlt hetekben egyre több lakossági panaszt váltottak ki, különösen a nem megfelelő tájékoztatás, az elhúzódó munkák és a helyreállítás minősége miatt. Többen keresték meg szerkesztőségünket azzal, hogy értesítés nélkül szembesültek bontásokkal, zajjal, illetve kérdéseket vetettek fel a visszahelyezett burkolatok is.
A lakossági visszajelzések súlya miatt a Bácsalmási Hírek 2025. július 15-én hivatalos sajtómegkereséssel fordult a Magyar Telekomhoz, hogy választ kapjunk a leggyakrabban elhangzó kérdésekre – különös tekintettel a feltúrásokra, a helyreállítás szabályaira és a panaszkezelés lehetőségeire. A szolgáltató a mai napon válaszolt. Az alábbiakban összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat.
Meddig tartanak a munkák?
A Telekom válasza szerint a hálózatkiépítés 2025 novemberéig tart, a korszerű, optikai rendszerű szolgáltatások pedig várhatóan 2026 elejétől lesznek elérhetők Bácsalmáson. A munkálatok a város egészét érintik, utcáról utcára haladva, szakaszosan.
Hogyan lehet panaszt tenni?
A cég tájékoztatása szerint a kivitelezés megkezdése előtt az érintett szakaszokon szórólap vagy tájékoztató plakát kerül kihelyezésre, amely tartalmazza az adott területért felelős építésvezető elérhetőségét is. A Telekom szerint rajtuk keresztül lehet panaszt tenni, ha a munkavégzés vagy a helyreállítás nem megfelelő.
Milyen burkolat kerül vissza?
A Telekom azt írta, hogy minden esetben az eredeti állapotnak megfelelő burkolatot állítanak vissza. Azonban a település központjában – az Önkormányzattal kötött külön megállapodás alapján – viacolor térkő kerül vissza a bontott szakaszokra.
Miért nem értesült mindenki előre?
A Telekom elismeri, hogy a tájékoztatás szakaszos, azaz csak az adott kivitelezési szakasz lakóit értesítik a munkák megkezdése előtt. A válaszuk szerint ez szórólappal vagy plakáttal történik, egységes, településszintű (pl. központi szórólap, online kampány) lakossági tájékoztatást jelenleg nem terveznek.
A legfontosabb a tájékoztatás
Bár a Telekom részletes válaszokat adott, és hangsúlyozta a szabályos helyreállítást, a visszajelzésekből látszik: a lakossági elégedetlenség oka elsősorban a hiányos vagy megkésett tájékoztatás, nem feltétlenül maga a beruházás.
A Bácsalmási Hírek folyamatosan figyelemmel kíséri a munkálatokat, és kérjük olvasóinkat: ha úgy érzik, hogy az ő utcájukban nem megfelelő a helyreállítás, vagy nem kaptak előzetes értesítést, jelezzék nekünk bizalommal.
Kiemelt képünk pusztán illusztráció!