A 2025. február 16-i Busó Karnevál kapcsán elhangzott valótlanságokra reagálva
A 2025. február 16-án megrendezett bácsalmási Busó Karnevál egy összetett, több vállalkozó és szervezet együttműködésével megvalósult közösségi esemény volt. Az ötlet megszületésétől a lebonyolításig több tucatnyi egyeztetés, szervezési feladat és önkéntes munka biztosította a sikerét.
A rendezvény ötlete, elnevezése, arculata és a teljes programterv kidolgozása az Északi Lámpás Kft. (Bácsalmási Hírek kiadója) és Boruzs Balázs Tibor egyéni vállalkozó közös kezdeményezése volt. Közösen vágtunk bele az esemény szervezésébe, a tervezés és lebonyolítás során pedig Boruzs Balázs a társ-főszervező szerepét töltötte be, jelentős munkával, anyagi hozzájárulással és személyes elköteleződéssel.
A Busó Karnevál ötlete tőlünk származik. A megvalósításhoz 2025. január 6-án megkerestünk egy másik szervezetet, egy helyi egyesületet, mivel a helyszín és a hangosítástechnika biztosításához szükségünk volt egy további partnerre.
Ma már ezzel szemben azt állítják, hogy ők kerestek meg minket, sőt „behálóztuk” őket – ez az állítás minden tartalmi és logikai alapot nélkülöz.
A 2025. április 29-i képviselő-testületi ülésen elhangzott több olyan állítás és célzás, amelyek társaságunkat valótlanságokkal hozták összefüggésbe, és munkánkat méltatlanul kérdőjelezték meg. Az elhangzottak között szerepeltek olyan kijelentések, amelyek arra utaltak, hogy társaságunk „nem tudott elintézni” alapvető feladatokat, valamint olyan súlyos minősítések, mint a „behálózás” vádja.
Ezeket a kijelentéseket határozottan visszautasítjuk.
A karnevál szervezése során:
- Társaságunk nevéhez fűződik a rendezvény ötlete, elnevezése, teljes arculata és vizuális kommunikációja, valamint a végleges dátum kijelölése.
- Mi terveztük meg a felvonulás útvonalát, és mi intéztük a rendőrségi bejelentést, valamint a szükséges engedélyek beszerzését.
- Mi készítettük és nyomtattuk a plakátokat, támogatói jegyeket és tombolajegyeket, utalványokat, busómaszkokat – mindezt önköltségen.
- Mi biztosítottuk a fellépő gyermekek számára a busómaszkokat.
- Mi hoztuk létre és működtettük az online jegyregisztrációs rendszert, telefonon egyeztettünk a jegyátvételről a regisztrálókkal.
- A rendezvény kommunikációját (cikkek, videók, közösségi média) teljes egészében mi végeztük.
- A szervezés során mi szólítottuk meg és vontuk be a programba többek között a következő közreműködőket: Joó Balázs plébános, Bácsalmási Tűzoltóság, Mentőszolgálat, Őszikék Nyugdíjas Klub, Candy Caravan, Ugribugri Játszóház, Csiszár-Kovács Méhészet, valamint a Kyra Dance Team, akik a felvonulás kulcsszereplői voltak.
- Mi szerveztük meg és biztosítottuk az ingyenes pizzázást az iskolás gyermekeknek és a vendégeknek(beszerzés, sütés – mintegy 400 személy részére), a fellépők számára az ingyenes forralt bort, valamint az ajándékok egy jelentős részét a busóknak.
- Mi készítettük el a Kiszebábut, építettük meg a máglyát a tűzoltóállomáson, a báb állványát a Fiedler-ház udvarán, szerveztük meg a bábégetést, konferáltuk a programot, és mi dokumentáltuk az eseményt teljeskörűen.
- A busók szállítása és visszautaztatása is a mi koordinációnk alatt történt; közvetlenül mi magunk hoztuk és vittük őket. Az üzemanyagköltségekhez 6 000 forinttal járultunk hozzá, ami az önkormányzati támogatás mellett a teljes költség ~17%-át fedezte.
- A két busó csoport meghívásához való kapcsolat nem személyes ismeretség, hanem egyeztetés és megegyezés eredménye volt, illetve a busókat semmilyen korábbi baráti viszony nem füzi egyik szervezőhöz sem.
- A résztvevő busók a jövő évi együttműködési szándékukat és a visszatérésüket már most rögzítették felénk.
A rendezvényhez kapcsolódóan a támogatási kérelmet mi fogalmaztuk meg, mi készítettük el, a másik fél nevében, az önkormányzat felé. Őket mi biztattuk arra, hogy éljenek ezzel a lehetőséggel, többek között az üzemanyagköltségek fedezése érdekében. A jegyértékesítésből származó bevétel, valamint az önkormányzati támogatás teljes egészében a másik fél rendelkezésére állt. Társaságunk ebből semmilyen pénzbeli juttatást nem fogadott el, a munkát saját forrásainkból, önköltségen, ellenszolgáltatás nélkül végeztük; nem feltételezve, hogy a bevont partnerünk részéről fennáll a rendezvény kisajátításának szándéka.
A szervezésben részt vevő másik fél természetesen több szervezői, technikai és logisztikai feladatot is vállalt – ezek teljesülése változó mértékben valósult meg. A közreműködést nem vonjuk kétségbe, de a munkánk lekicsinylését és a valótlan állításokat nem tudjuk elfogadni.
Több mint egy hónapnyi előkészületi munkánk tételesen dokumentálva van: időrend, feladatlista, költségvállalás formájában.
Társaságunk jó hírnevét és hitelességét minden törvényes eszközzel megvédi.
Továbbra is elkötelezettek vagyunk Bácsalmás értékteremtő közösségi eseményei mellett – munkánk célja a békesség és az együttműködés, nem a konfliktus.
Bácsalmás, 2025. április 30.
Északi Lámpás Kft. – Bácsalmási Hírek szerkesztősége